.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دکتر وحید آرایی مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد:
لزوم حمایت و توسعه صنایع خلاق فرهنگی در مازندران
شمال نیوز: مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی گفتگویی بر لزوم حمایت و ارتقای صنايع خلاق فرهنگی در مازندران اشاره کرد و گفت: وقتی صحبت از صنايع فرهنگی و خلاق می کنیم یعنی خلق ایده و تولید و توزیع محصولات و خدمات فرهنگی مبتنی بر قابلیت دانش بنیان داشته باشیم.
لزوم حمایت و توسعه صنایع خلاق فرهنگی در مازندران

شمال نیوز: دکتر وحید آرایی مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی گفتگویی بر لزوم حمایت و ارتقای صنايع خلاق فرهنگی در مازندران اشاره کرد و گفت: وقتی صحبت از صنايع فرهنگی و خلاق می کنیم یعنی خلق ایده و تولید و توزیع محصولات و خدمات فرهنگی مبتنی بر قابلیت دانش بنیان داشته باشیم.

 

به گزارش شمال نیوز، دکتر آرایی عنوان کرد: صنايع فرهنگی نقطه اتصال اقتصاد و فرهنگ است یعنی از یک سو ارتباط ناگسستنی با ارزش های فرهنگی دارد و از طرف دیگر بحث ورود آن به عرصه اقتصادی مطرح است.

 

عضو هیأت امنا مؤسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: محصولات و صنايع فرهنگی فراوان و متنوعی اعم از گردشگری، صنايع دستی، میراث فرهنگی، موسیقی، اماکن مذهبی، مناسبت ها و نمادهای دینی، هنرهای تجسمی، مد و لباس و... در مازندران وجود دارد که می بايست از این ظرفیت های عظیم در جهت توسعه و تقویت صنایع خلاق فرهنگی استفاده کرد.

 

دکتر آرایی گفت: حمایت از صنايع خلاق فرهنگی مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی که ارتباط مستقیم با صنايع دانش بنیان دارد یکی از راه های تحقق شعار سال و تقویت بنیه اقتصادی استان و موجبات اشتغال آفرینی و درآمدزایی مازندران را فراهم می کند. 

 

عضو شورای مقرری بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و صدا و سیمای کشور تأکید کرد: توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر و کمک به بهبود کسب و کارهای خلاقانه و دانش بنیان فرهنگی و هنری و نیز حمایت از کارآفرینان فرهنگی استان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد که البته در این زمینه نقش شرکت های خلاق و خانه های خلاق و نوآوری در عرصه تولید و حتی صادرات بین المللی حائز اهمیت است.

 

مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداختن به مقوله اقتصاد فرهنگ و هنر و حضور مؤثر در صنايع خلاق فرهنگی را جزو اولویت های استان دانست و در پایان تأکید کرد: ظرفیت های مازندران در این عرصه باید با ساماندهی و بهره گیری از امکانات و ظرفیت های فرهنگی و هنری مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی از طریق اقدامات عملیاتی از جمله؛ برگزاری رویدادهای صنايع خلاق فرهنگی، توسعه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، برپایی نمایشگاه و بازارچه صنايع خلاق فرهنگی تقویت شود که البته نیازمند هم افزایی مردم و نگاه حمایتی و مسئولانه و نیز سیاستگذاری جامع از سوی مراجع ذیربط استان می باشد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.151 seconds.